image01

Sprostredkovanie bez poplatkov

image01

Práca pre opatrovateľky a zdravotné sestry

image01

Certifikovaná spoločnosť systém riadenia kvality ISO 9001:2015

image01

Administratívny servis pre opatrovateľky a opatrovateľov

image01

Stabilná firma - sme na trhu od roku 2007

image01

Zelenina plná vitamínov podporuje organizmus


Denná konzumácia dostatočného množstva zeleniny je dôležitá nielen pre ľudí, ktorí chcú schudnúť, ale pre všetkých, ktorí nechcú mať problémy so svojím zdravím. Potrava, ktorá neobsahuje denný príjem ovocia či zeleniny, nie je veľmi vhodná na dlhodobé stravovanie. Jednotlivé druhy ovocia a zeleniny obsahujú nielen vitamíny, minerály či stopové prvky, ale aj ďalšie látky, ktoré zlepšia nielen metabolizmus, ale pomôžu aj odstrániť, či aspoň redukovať, mnohé zdravotné problémy. Na to treba pamätať hlavne v pokročilom veku.

Preto pri príprave jedál do jedálneho lístka zaraďujeme aj vhodnú kombináciu zeleniny. Telo tak najprirodzenejšou cestou získa vitamíny a dôležité minerálne látky. Je to oveľa lepší spôsob ako iba konzumovať výživové doplnky, ktoré sú najčastejšie vo forme tabletiek.

Častokrát už ľudia v pokročilom veku nemajú dobré zuby, alebo majú zubnú protézu; to ale vôbec nevadí, lebo správny opatrovateľ myslí aj na tento fakt. Preto sa zelenina podáva v mäkšej podobe – buď vo forme polievok, kaší alebo príloh.

Pre zaujímavosť uvedieme zopár príkladov zeleniny jej účinkov.



CESNAK

Účinky: Povzbudzuje imunitné bunky k rýchlejšiemu deleniu a väčšej aktivite. Má antibakteriálne účinky a po stáročia sa využíva ako liek proti nádche, zapálenom hrdle, kašli a dýchacích ťažkostiach. Napomáha vykašliavaniu. Znižuje hladinu cholesterolu v krvi. Podporuje voľný prietok krvi. Znižuje vysoký krvný tlak. Znižuje hladinu cukru v krvi. Má vysoký obsah vitamínu A, B1, B2 a C.



BROKOLICA

Účinky : Aktivizuje látkovú výmenu, zlepšuje prácu srdca, svalov a nervov. Znižuje riziko vzniku rakoviny. Má vysoký obsah antioxidačného betakaroténu a vitamínov C a E. Je bohatým zdrojom kyseliny listovej a železa.



CVIKLA

Účinky : Zmierňuje infekciu dýchacích ciest, reguluje krvný obeh, predchádza zápche, lieči ekzémy a posilňuje vlasy. Varená obsahuje rozpustné vlákniny, ktoré znižujú hladinu cholesterolu. Je súčasťou diét pri ochoreniach pečene a ateroskleróze. Obsahuje látky s protirakovinovými účinkami. Obsahuje vitamíny skupiny B, ako aj vzácne minerálne a lipotropné látky. Obsahuje jód a kobalt a odporúča sa aj pri odtučňovacích kúrach, či pri ochoreniach pečene a obličiek. Je výživná, posilňuje organizmus a pomáha pri liečbe chrípky a prechladnutia.



CIBUĽA

Účinky : Alicín znižuje riziko artériosklerózy a trombózy a posilňuje imunitný systém. Éterické oleje brzdia zápalové procesy a uvoľňujú hlien. Iba červené a žlté odrody obsahujú zlúčeniny, ktoré zmenšujú riziko vzniku nádorových ochorení a majú protizápalové účinky. Švajčiarski výskumníci zistili, že je výbornou prevenciou proti osteoporóze. Obsahuje veľa zinku potrebného na stavbu kostí, ako aj vitamíny B,C, A a E.

<-- Späť na zoznam blogov